انواع نوک هویه و کاربرد آنها

توسط | 23 مهر, 1400 | برد مدار چاپی, لحیم کاری و مونتاژ, وبلاگ | 22 دیدگاه ها

انواع-نوک-هویه

آموزش لحیم کاری و استاندارد IPC یوبرد

ساخت دنیای الکترونیک

آموزش های رایگان لحیم کاری استاندارد

فیلم های آموزش لحیم کاری حرفه ای

آموزش خصوصی لحیم کاری و مونتاژ

اخبار جدید یوبرد در اینستاگرام

انواع نوک هویه یا انواع سر هویه در مونتاژ قطعات الکتریکی و الکترونیکی اهمیت فراوان دارند. با توجه به وجود انواع هویه، اندازه ها و انواع مختلف قطعات الکتریکی و الکترونیکی، توان های مورد نیاز متفاوت و کاربردهای خاص متفاوت، انواع و اقسام نوک هویه ساخته شده اند. برخی از انواع نوک هویه به گونه ای هستند که می توان آنها را در بسیاری از کاربردها استفاده کرد. برخی دیگر با وجود این که می توانند برای کاربردهای مختلف استفاده شوند، برای کاربردهای خاص ساخته شده اند. پیش از ورود به بررسی نوک های هویه و کاربرد انواع نوک هویه، باید نکاتی را ذکر کنیم. اولین نکته، انواع نوک از نظر اتصال به هیتر هویه است. که برای هویه های الکتریکی معمول، به طور کلی چهار نوع نوک وجود دارد:

  1. نوک هویه برای هویه هایی که اغلب هیتر سیمی دارند و نوک وارد حفرۀ هویه می شود. که بالای نوک هویه استوانه ای تو پر است و وارد حفرۀ هیتر هویه می شود. و معمولاً با یک یا دو پیچ، در جای خود محکم می شود (1).
  2. نوک هویه برای هویه هایی که اغلب هیتر سرامیکی دارند و هیتر وارد حفرۀ نوک هویه می شود. که نوک هویه در قسمت بالا، دارای یک حفره است و هیتر درون آن قرار می گیرد. و با یک پوشش فلزی و یک مهره در بالای قسمت فلزی هویه، در جای خود محکم می شود (2).
  3. نوک هویه مخصوص هویه های تفنگی ترانسی. که قطعه فلزی است که از دو جهت به هویه متصل می شود و جهت دیگر برای لحیم کاری است. و با پیچ و مهره در جای خود محکم می شود. در این نوع هویه، خود نوک هویه هیتر است (3).
  4. نوک هویه با هیتر سرامیکی داخلی (4).

انواع-اتصال-نوک-هویه

تصویر 1 – انواع نوک و هویه برای چهار نوع اتصال نوک به هیتر هویه

نکتۀ دوم این که معمولاً برای موارد 1 و 3، انواع نوک هویه متعدد وجود ندارد و شاید برای مورد 1، چند نوع محدود وجود داشته باشد. بیشتر انواع نوک هویۀ متعدد برای موارد 2 و 4 هستند. نوک هویه سرامیکی نامی برای انواع نوک هویه مورد 2 است. نوک هویه هیتری نیز نام نوک های مورد 2، اما برای استفاده در هویه های هیتری است.

نکتۀ سوم که باید حتماً به آن توجه شود این است که در خرید نوک هویه، به اندازۀ نوک هویه و نوع هویه توجه داشته باشید. مثلاً برای تهیۀ نوک برای هویه های شبیه مورد 2، اندازۀ نوک ممکن است کوچک باشد و هیتر سرامیکی وارد آن نشود.

نکتۀ چهارم این است ما نمی توانیم به طور قطعی بهترین نوک هویه را تعیین کنیم. هر یک از انواع نوک هویه مشخصاتی دارند که مناسب کاربردهایی هستند.

نکتۀ پنجم این که ما در این نوشته تنها با نوک هویه و انواع نوک هویه کار داریم. و به نوع اتصال آنها به هیتر هویه نمی پردازیم. همچنین آنچه که در این نوشته بررسی خواهیم کرد، انواع هویه ها نیست. در ادامه خواهیم دید که به نوع نوک، مشخصات و کاربردهای آن می پردازیم.

نکتۀ ششم این است که انواع زیادی نوک هویه وجود دارد. برخی از انواع نوک هویه برای کاربردهای خاص هستند و کمتر متداول اند. در این نوشته تنها انواع متداول را بررسی می کنیم.

نوشته های مرتبط با این نوشته در وبلاگ یوبرد عبارتند از:

استاندارد لحیم کردن کریستال ساعت

استاندارد لحیم کردن پین هدر

نوک-هویه-قابل-تعویض

تصویر 2 – چند نوع متداول نوک هویه برای هویه هایی با هیتر سرامیکی

انواع نوک هویه پر کاربرد

در این بخش به انواع پر کاربرد نوک هویه می پردازیم. وقتی می گوییم پر کاربرد، تنها به این دلیل است که این انواع بیشتر از انواع دیگری که در ادامه خواهیم آورد، موجودند. وگرنه ممکن است در جایی، این انواع کم کاربردتر از انواعی باشد که در ادامه می آوریم. انواع پر کاربرد نوک هویه عبارتند از:

  • نوک هویه تایپ B یا Conical یا مخروطی: به این نوع نوک هویه، نوک هویه سر صاف نیز گفته می شود. این نوع دارای چند اندازه مختلف است و اندازه هایی با سطح نوک کوچکتر، مخصوص سطوح لحیم کاری کوچک هستند. مثل خازن و مقاومت هایی با اندازۀ خیلی کوچک، مثلاً مقاومت با پکیج 0402. اندازۀ بزرگتر نیز برای انواع کاربردهای عمومی و سطوح لحیم کاری بزرگتر است. هر چه سطح نوک هویه بیشتر باشد، انتقال توان حرارتی آن بیشتر است و بالعکس.
  • نوک هویه تایپ I: این نوع نوک هویه شبیه تایپ B است. در واقع نوع کوچک تر آن است و برای مونتاژ قطعات SMD کوچک به کار می رود. این نوع نوک هویه به نوک هویه SMD یا نوک هویه سوزنی یا تیز هم معروف است (2).
  • نوک هویه تایپ BI: نوک هویه ای بین تایپ B و تایپ I است (3).
  • نوک هویه تایپ SI یا IS یا سرکج یا Bent: نوک هویه سرکج، مثل انواع کوچک نوک هویه تایپ B است، اما سر آن کج است. ویژگی این نوک هویه این است که می توانیم با چرخاندن هویه و زاویه دادن به آن، میزان سطح نوک هویه را که درگیر لحیم کاری است تغییر دهیم. بنابراین آن را هم می توان برای قطعات SMD کوچک و هم قطعات SMD بزرگتر استفاده کرد (4).

نوک-هویه-b-i-bi-si

تصویر 3 – نوک هویه تایپ های B و I و BI و SI

انواع پرکاربرد دیگر

انواع نوک هویه پرکاربرد دیگر عبارتند از:

  • نوک هویه تایپ D یا سرتخت یا Chisel: نوک هویه سرتخت با توجه به این که سطح آن نسبت به تایپ B هم اندازه اش، بیشتر است، انتقال توان حرارتی بیشتری دارد. بنابراین برای لحیم کردن سطوحی مورد استفاده قرار می گیرد که سطح لحیم کاری بیشتری دارند (1).
  • نوک هویه تایپ C یا اوریب یا Bevel: که دارای یک برش مورب است. این نوک هویه نسبت به تایپ B هم اندازه اش، سطح نوک بیشتری دارد. بنابراین انتقال توان حرارتی آن بیشتر است. کاربرد آن بیشتر برای قطعات SMD با تعداد پایه های زیاد (مثل آی سی ها) است. در واقع مونتاژ چنین قطعاتی با نوک هویه اوریب آسان تر است. این نوع نوک هویه در اندازه های مختلف وجود دارد (2).

نوک-هویه-تایپ-d-c

تصویر 4 – نوک هویه تایپ D و تایپ C در اندازه های مختلف

  • نوک هویه تایپ K یا کاتری: نوک هویه کاتری به صورت تخت با برش مورب از هر دو طرف است. سطح قسمت نوک آن کوچک است و سطح قسمت کناری آن بزرگ است. نوک تیز آن می تواند توان حرارتی کم و قسمت کناری آن می تواند توان حرارتی بیشتری را انتقال دهد. بنابراین هم برای لحیم کاری سطوح کوچک مناسب است (با استفاده از نوک تیز آن) و هم برای لحیم کاری سطوح بزرگ (با استفاده از سطح قسمت کناری). نوک هویه چاقویی و نوک هویه تبری، نام های دیگر این نوک هویه هستند (1).
  • نوک هویه قاشقی یا Flow: این نوع نوک هویه مانند تایپ C است. با این تفاوت که قسمت برش خوردۀ مورب آن گود است. بنابراین مقدار قلع بیشتری روی ن آنآن قرار می گیرد. کاربرد آن مانند کاربرد نوک هویه تایپ C است. همچنین کاربرد دیگر آن، برداشتن قلعِ اضافی روی سطوح است (2).

نوک-هویه-کاتری-قاشقی

تصویر 5 – انواع نوک هویه کاتری (تایپ K) و قاشقی یا Flow

انواع دیگر نوک هویه

در این بخش به چند نوع دیگر نوک هویه می پردازیم. نمی توانیم بگوییم که انوع نوک هویه ای که در این بخش بررسی می کنیم، کم کاربردتر از انواع قبلی هستند. این انواع ممکن است برای یک فرد مونتاژکار، مرکز و کارگاه مونتاژکاری، بسته به کاری که انجام می دهد، بسیار پرکاربرد باشد. بنابراین در چنین مواقعی، این انواع نوک هویه می توانند پر کاربردتر از انواع قبلی باشند.

  • نوک هویه T شکل یا Shovel: که شکل آن شبیه حرف T است. این نوک هویه سطح زیادی دارد و می تواند توان حرارتی بالاتری را نسبت به انواع قبلی انتقال دهد. بنابراین برای مواقعی که سطح لحیم کاری زیاد است، می تواند استفاده شود. از کاربردهای آن می توان به لحیم کاری یکبارۀ چندین پایه (مثل پایه های آی سی های SMD و کابل های فلت) و تمیز کردن و برداشتن قلع پدهای قرار گرفته در یک راستا (مثل پدهای آی سی های SMD و پدهای آی سی های BGA) اشاره کرد (1).
  • نوک هویه الماسی یا لوزی شکل یا Diamond: که شکل آن شبیه لوزی یا یک هرم است. انتقال توان حرارتی آن تفاوت آنچنانی با تایپ B ندارد. کاربردهای آن هم مانند تایپ B است (2).

نوک-هویه-t-diamond

تصویر 6 – انواع نوک هویه T شکل و Diamond

نکاتی دربارۀ انواع نوک هویه

  • وقتی می گوییم نوک هویه سرکج، منظور ما معمولاً نوک هویه تایپ SI است. اما انواع دیگر نوک هویه سر کج مثل تایپ D سر کج و انواع دیگر وجود دارند. لازم به ذکر است که در بازار و برخی فروشگاه ها، نام سر کج برای تایپ C و تایپ K هم به کار برده می شود.
  • هر یک انواع نوک هویه نام مخصوصی دارد. برخی از این نام ها، خاص شرکت سازنده هستند و در محصولات شرکت های دیگر، در صورت وجود، ممکن است نام دیگری داشته باشند. اما انواع متداول نوک هویه ساخت شرکت های مختلف، نام های یکسان دارند. نام های نوک هویه معمولاً بیانگر نوع و اندازۀ آن است. در تصویر زیر نام انواع متداول نوک هویه آمده است.

نام-انواع-نوک-هویه-متداول

تصویر 7 – نام انواع نوک هویه متداول

  • نوک هویه پس از مدتی دچار فرسودگی، خمیدگی، اکسیداسیون و کاهش استحکام می شود. دلایل مختلفی برای هر یک از موارد مذکور وجود دارد. مثل سرد و گرم شدن زیاد، ساییده شدن، فشار، در معرض رطوبت قرار گرفتن و … . برای رفع برخی موارد، مثل اکسیده شدن نوک هویه، از احیا کننده نوک هویه استفاده می کنیم. که در این روش معمولاً نوک هویه را ابتدا تمیز می کنیم. سپس دمای هویه را روی حداکثر قرار می دهیم و صبر می کنیم دمای آن به حداکثر برسد. سپس نوک هویه را درون احیا کننده فرو می بریم و اجازه می دهیم احیا کننده، تمامی سطح نوک هویه را بپوشاند. در نهایت نوک هویه را خارج می کنیم و در این صورت نوک هویه احیا می شود.
  • آلیاژ نوک هویه ممکن است در انواع مختلف و محصولات شرکت های مختلف، متفاوت باشد. اما ساختار نوک هویه معمولاً یک هستۀ مسی پوشیده شده از یک لایۀ آهن است که آن لایۀ آهن نیز پوشیده شده از کروم و قلع است.

آلیاژ-نوک-هویه

تصویر 8 – آلیاژ نوک هویه

نتایج انواع نوک هویه و کاربرد آنها

  1. وجود انواع هویه ها، اندازه های متفاوت قطعات الکتریکی و الکترونیکی، توان های حرارتی متفاوت مورد نیاز و عوامل دیگر، از دلایل ساخته شدن انواع مختلف نوک هویه هستند.
  2. نوک هویه از نظر اتصال به هیتر هویه انواع مختلفی دارد. در هویه های الکتریکی معمول چهار نوع نوک هویه وجود دارد که به چهار روش به هیتر هویه متصل می شوند.
  3. انواع متعدد نوک هویه، بیشتر برای هویه هایی با هیتر (معمولاً) سرامیکی و هویه هایی که هیتر درون نوک جای دارد، موجودند.
  4. نوک هویه تایپ B، تایپ I، تایپ BI، تایپ SI، تایپ D، تایپ C، تایپ K و نوک قاشقی، از متداول تیرن نوک های هویه هستند.
  5. هر چه سطح نوک هویه بیشتر باشد، انتقال توان حرارتی آن بیشتر است و بالعکس.
  6. نوک هویه کاتری یا تایپ K با توجه به شکل و مشخصاتش، می تواند کاربردهای وسیعی داشته باشد.
  7. انواع دیگر نوک هویه، نوک هویه T شکل و نوک هویه Diamond هستند. این انواع در اغلب کاربردها، کمتر متداول هستند.
  8. نوک های هویه، نام های مخصوص خود را دارند. برخی از این نام ها، خاص شرکت های سازنده هستند و برای نوک مخصوصی استفاده می شوند. نوک های هویه متداول، معمولاً نام های یکسانی دارند.
  9. برای نوک هویه ای که اکسیده شده، احیا کننده نوک هویه استفاده می شود.
  10. در ساخت نوک هویه ممکن است از آلیاژهای گوناگون استفاده شود. اما نوک هویه معمولاً از مس، آهن، کروم و قلع ساخته می شود.

آموزش های مرتبط با این نوشته:

فیلم آموزش طراحی PCB با آلتیوم مقدماتی

فیلم آموزش لحیم کاری و مونتاژ

فیلم مقدمه آموزش لحیم کاری قطعات الکترونیکی

رضا بداغی

رضا بداغی

عضو هیئت مدیره یوبرد، طراح و برنامه نویس سیستم های دیجیتال مبتنی بر میکروکنترلر، طراح PCB و مدرس آموزش های میکروکنترلر، طراحی PCB و برنامه نویسی میکروکنترلر

سفارش پروژه میکروکنترلر یوبرد

زیرساخت مطمئن صنعت

جدیدترین تاپیک های لحیم کاری و استاندارد IPC

لحیم کاری قطعات حساس

لحیم کاری قطعات حساس

لحیم کاری قطعات حساس، باید با دقت به دمای لحیم کاری انجام شود. در این نوشته 4 نکته در رابطه با حرارت در لحیم کاری قطعات حساس را بیان می کنیم.

انواع-هویه

انواع هویه، ویژگی ها و کاربرد آنها

تعریف و انواع هویه، هویه های الکتریکی و غیر الکتریکی، هویه ها از لحاظ اتصال نوک هویه به هیتر آن، توان هویه، قابل حمل بودن، سرعت داغ شدن هویه، هویه های AC و DC، هویه های قلمی و تفنگی، قابلیت های دیگر هویه ها، انواع مختلف هویه، نکات هویه

تست-الکتریکال-pcb

تست الکتریکال PCB و روش های آن

تست الکتریکال برد مدار چاپی چیست؟ برخی انواع تست PCB، تست الکتریکال PCB، پارامترهای اندازه گیری در تست الکتریکال، روش های تست الکتریکال برد مدار چاپی، روش تست Flying probe، روش تست Universal grid یا Bed of nails، نکات تست الکتریکال برد مدار چاپی

original-and-fake-electronic-components

تشخیص قطعات الکترونیکی اصلی از تقلبی

سرچشمۀ قطعات الکترونیکی تقلبی کجاست؟ روش های تشخیص قطعات الکترونیکی اصلی و تقلبی، خرید از تأمین کنندگان معتبر، تشخیص از روی ظاهر، تشخیص از عملکرد قطعات، تشخیص با استفاده از X-ray، اثرات فرایند Sand Blasting و Blacktopping، تست مقاومت در مقابل حرارت، مارک گذاری جوهر افشان، نامرتب و اشتباه

22 دیدگاه ها

  1. سلام. خیلی عالی و خوب بود یه سوال دارم. یه نوع نوک هویه هست که سرش تیغ کاتر میخوره. یعنی تیغ بهش پیچ میشه. این تیغ های کاتر هم جنسشون طوری نیست که قلع به خودشون بگیرن. چرا از این نوک هویه وجود داره؟ ممنون

    پاسخ
    • سلام. خیلی ممنون. لطف دارید. این نوع نوک هویه رو بهش نوک هویه تیغه ای میگن. البته تیغ کاتر نیست. شبیه تیغ کاتره. برای پخش کردن دما به صورت یکنواخت استفاده میشه. و برای درآوردن کاور پشت گوشی های جدید استفاده میشه. که دما رو به صورت یکنواخت پخش میکنه و پشت گوشی چسبش شل میشه و میتونیم بازش کنیم. حالا این که چقد کاربرد داشته باشه رو اطلاع ندارم. چون برای این کار از هیتر هوای گرم هم میشه استفاده کرد

      پاسخ
  2. سلام جایی نوشتید که خود نوک هویه هیتره. برای هویه های تفنگی. میشه توضیح بدید؟ ممنون

    پاسخ
    • سلام. هویه های تفنگی که داخلشون ترانس داره، با ترانس ولتاژ برق شهر رو کاهش میده و خروجی این ترانس میتونه جریان بالایی رو بده. خروجی ترانس به نوک هویه داده میشه. جریان خروجی ترانس از این نوک هویه عبور میکنه و عبور جریان باعث گرم شدن نوک هویه میشه. در واقع خود نوک هویه مثل المنت عمل میکنه و جریان عبوری از اون باعث بالا رفتن دماش میشه. خواهش میکنم

      پاسخ
  3. استاد ارجمند سلام و عرض ادب
    ابتدا از لطف و مرحمت حضرتعالی کمال تشکر را دارم چونکه در کمتر جایی دیدم بدین شکل راجع به انواع هویه و نوک های آنها صحبت شده باشد ولی مطلبی که اکثر اوقات موجب بروز مشکل میگردد اینست که وقتی جهت خرید هویه به سایتهای مربوطه رفته یا حضوری هم مراجعه میکنیم به دلیل آگاهی اندک فروشنده اغلب اطلااعات درستی از هویه ندارند لذا استدعا دارم بفرمایید آیا نوک هویه های سرامیکی یکسان و بابرندهای مختلف به همدیگه میخورد چونکه اصولا مشاهده کردم درسایتهای فروش تاکید براینست که نوک هویه میبایست دقیقا مدل هویه باشد مثلا نوک هویه سومو به هویه پروسکیت نمیخورد باینکه هردو هویه ازیک جنس هستند و هردو سرامیکی میباشند
    درانتها درصورت امکان سوال فوق را در مورد المنت یدک هویه های سرامیکی بفرمایید یعنی جهت تعویض المنت هویه سرامیکی علاوه براینکه به مقدار وات المنت توجه ویژه داریم حتما باید المنت با همان برند تهیه شود ویا دیگر برندها نیز میتوان تهیه نمود
    باتشکر و ارادتمند صادقی

    پاسخ
    • سلام خیلی ممنون. لطف دارید. زنده باشید. بابت مطالعه و ثبت نظرتون متشکرم. چیزی که توی خرید نوک هویه باید بهش دقت داشته باشید، به غیر از کیفیت، سایز اون هست. فرقی نمیکنه برای هویه از یک برند، نوک هویه از برند دیگه تهیه کنید. حالا بعضی مواقع هم می بینیم که نوک های هویه از برندهای مختلف خیلی شبیه هم هستن اما توی فروشگاه گفته شده مخصوص فلان هویه است. این نکتۀ مهمیه و باید بهش توجه داشته باشید. چون گاهی اوقات قطر هیتر سرامیکی هویه طوریه که فقط نوک مخصوص همون هویه بهش میخوره. به همین دلیل گاهی توصیه می کنیم وقتی میخواید نوک هویه بخرید، هویه رو همراه داشته باشید و ببینید که آیا نوک هویه به هویه میخوره یا نه. یا این که توی خرید اینترنتی، اندازۀ نوک هویه رو بهش دقت داشته باشید. در واقع این که گاهی می بینیم یا می شنویم که تأکید بر اینه که برند نوک هویه باید با برند هویه یکسان باشه، دلیلش اینه که هویۀ مورد نظر، نوک هویۀ خاص خودش بهش میخوره و نه نوک هایی از برندهای دیگه. و این موضوع رو گاهی می بینیم که فراگیر شده و دربارۀ همۀ نوک های هویه به کار میره و ممکنه همیشه صادق نباشه.همون طور که گفتم، سایز نوک هویه مهمه. یعنی اندازۀ حفرۀ نوک هویه باید به گونه ای باشه که هیتر سرامیکی هویه بتونه واردش بشه. همچنین ارتفاع نوک باید طوری باشه که موقعی که پیچ نگه دارندۀ اون رو می بندیم، نوک توی جای خودش محکم بشه و حرکت نکنه. توی تهیۀ المنت هویۀ سرامیکی، هم باید به توان و هم به اندازۀ اون توجه داشته باشید. در غیر این صورت ممکنه المنتی با اندازۀ متفاوت خریداری کنید و نوک هویه بهش نخوره. برای المنت هم سایز و توان مهمه و نه برند. البته برند تعیین کنندۀ کیفیته و مواردی رو که بهشون اشاره کردم، جدا از بحث کیفیته. خواهش می کنم. موفق باشید.

      پاسخ
    • سلام بینهایت از پاسخی که به سوالم دادید کمال تشکر و امتنان رادارم
      ارادتمند صادقی

      پاسخ
    • سلام. خواهش میکنم. بزرگوارید. زنده باشید

      پاسخ
  4. سلام
    روز بخیر
    از مطالب ارزشمند و مفیدتان سپاسگزارم
    سلامت و شاد و سر بلند باشید
    ان‌شاالله

    پاسخ
  5. سلام کدوم فروشگاه نوک هویه T شکلی که شما گذاشتین داره هر چی تو اینترنت گشتم پیدا نکردن خواهشاً راهنمایی بفرمایید
    برای درآوردن IGBTمی خواستمش

    پاسخ
    • سلام.
      این نوک هویه کمیاب هست. به فروشگاه نمایندگی weller در پاساژ امجد مراجعه کنید. شاید داشته باشه یا اگر نداشت ازشون راهنمایی بخواهید که اگر جایی داشته باشه بهتون بگن. ممکن هست در کشور پیدا نکنید و سفارش خارج بدهید.

      پاسخ
    • سلام. توی سایت های فروشگاه های ایرانی از این نوع نوک هویه پیدا نمیشه. این تصویر مربوط به فروشگاه های خارجیه. برای دمونتاژ قطعۀ مورد نظرتون از روش های دیگه استفاده کنید. ممنون از ثبت نظرتون

      پاسخ
  6. درود بر شما
    عالی و مفید بود.
    چطور میتونیم نوک هویه مدل های b, l, bl مونتاژ کنیم؟
    لطفا در صورت امکان راهنمایی کنید.

    پاسخ
    • سلام. خیلی ممنون. لطف دارید. اگه منظورتون اینه که چطور با این نوک های هویه مونتاژ کنیم، مباحثش مربوط میشه به آموزش لحیم کاری و مونتاژ که لینکش هم توی همین نوشته قرار گرفته. آموزش مونتاژ و لحیم کاری به صورت متنی ممکنه ابهامات زیادی داشته باشه. برای آموزش شما میتونید فیلم های آموزشی ببینید یا این که دوره های آموزشی یا آموزش خصوصی شرکت کنید.

      پاسخ
      • سلام هویه soldering gun model 103 150 w که نوک هویه شکسته، ایا میشه تعمیر کرد و از سر جدید که هم کوچکتر و نازک تر بود و به رنگ لجنی بود استفاده کرده بعد از یک دقیقه نوک سر جدید شروع به دود کردن کرد و فقط کمی گرم شد، لطفا راهنمایی کنید سپاس

        پاسخ
  7. سلام به جناب آقای مهندس بداغی

    نوک هویه دسته T245 که فکر کنم با کد C245 شناخته میشن رو از کجا میشه تهیه کرد ؟
    دنبال نوک نسبتا بزرگ با عرض نوک 6-7 میلی متر هستم.

    ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
    • سلام.
      از این نوک هویه ها استفاده نکرده ایم و اطلاعاتی نداریم.
      تشکر از همراهی شما.

      پاسخ
  8. بسیار عالی

    پاسخ
  9. کدهای وات نوک هویه چی هست؟
    کد 900M-T چه واتی هست؟
    آیا نوک های پلاتین وات بالا هست؟

    پاسخ
  10. سلام خسته نباشید ممنون از مطالب بسیار مفید بود جسارتا یک سوال بنده یک سری هویه کاری تهیه کردم ولی اصلا داخل سر هویه خودم نمیره و انکاری بزرگتره آیا سایز بندی داره یا روش خاصی داره برای جا زدن این نوع سری . سپاسگزارم از شما

    پاسخ
    • سلام. خیلی ممنون.
      اگر نوک هویه شما خیری بزرگتر یا کوچکتر از جایگاه نوک در هویه هست، که کلا اشتباه خرید کردید. اما اگر با کمی اختلاف داخل نمیره، این به تکنولوژی ساخت هویه ها و نوک های هویه بی کیفیت بازار بر میگرده. باید خود هویتون رو ببرید و برای اون حضوری خرید کنید.

      پاسخ

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دیگر آموزش های یوبرد

آموزش FreeRTOS یوبرد

زمان واقعی در میکروکنترلر و پردازنده های کوچک با FreeRTOS

آموزش طراحی PCB و نویز یوبرد

تجسم دنیای الکترونیک

آموزش زبان C و MISRA-C یوبرد

گام نخست دنیای میکروکنترلر

آموزش لحیم کاری و IPC-A-610 یوبرد

ساخت دنیای الکترونیک

آموزش آردوینو یوبرد

جادۀ آسفالت میکروکنترلر

آموزش ماژول های SIM800 یوبرد

تلفن همراه صنعت

آموزش زبان ++C و ++MISRA-C یوبرد

لمس شی گرایی در میکروکنترلرها

آموزش میکروکنترلرهای AVR یوبرد

شاهکار 8 بیتی Atmel

آموزش میکروکنترلرهای LPC یوبرد

یادگار فیلیپس

آموزش های شاخص

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 4 دقیقه است