استفاده از زبان سی در سیستم های حیاتی

از همه ابزارهای زبان برنامه نویسی میکروکنترلرها استفاده کنیم؟!

ابزارهای زبان برنامه نویسی میکروکنترلرها در استانداردهای برنامه نویسی محدود شده است. بطور مثال در استاندارد MISRA-C برای سیستم های حیاتی، استفاده از دستورهای goto و continue ممنوع شده است. در این نوشته به بررسی این موضوع می پردازیم.

مهمترین کاربردهای اشاره گر در زبان C میکروکنترلرها

مهمترین کاربردهای اشاره گر در زبان C میکروکنترلرها

کاربردهای اشاره گر در زبان C میکروکنترلرها شامل موارد مختلفی است که مهمترین آنها «ارسال اشاره گر به تابع» و «اشاره گر به تابع» است. در این نوشته ابتدا آنها را به اختصار شرح داده سپس در مورد اهمیت کاربرد اشاره گر در میکروکنترلر توضیح می دهیم.

انواع متغیر در زبان برنامه نویسی C

انواع متغیر در زبان برنامه نویسی C

انواع متغیرها در زبان C، تعریف انواع متغیر در زبان C، انواع متغیر در نرم افزار کدویژن و نرم افزار Keil، آرایه و رشته در زبان برنامه نویسی C، انواع متغیر استراکچر (Structure) و یونیون (union)، typedef در زبان C، متغیر نوع volatile، متغیرهای عمومی (Global)، متغیرهای محلی (Local)

نحوۀ ساخت کتابخانه در زبان برنامه نویسی C برای میکروکنترلرها

نحوۀ ساخت کتابخانه در زبان برنامه نویسی C برای میکروکنترلرها

کتابخانه در زبان برنامه نویسی چیست؟ ساخت کتابخانه در نرم افزار CodevisionAVR، کتابخانه با پسوند h، کتابخانه با پسوند c، کتابخانه با پسوند h و c، فراخوانی کتابخانه، کاربرد دستور پیش پردازندۀ #ifndef در نوشتن کتابخانه، فراخوانی کتابخانه از پوشه های مختلف، ساخت کتابخانه در نرم افزار Keil

کلاس حافظه در C و C++

کلاس حافظه در C و C++

کلاس حافظه چیست؟ تعریف کلاس حافظه، کلاس حافظه در C و C++، حوزۀ تعریف متغیرها، طول عمر متغیرها، متغیرهای عمومی و محلی، کلاس حافظۀ اتوماتیک (Automatic)، کلاس حافظۀ رجیستر (Register)، کلاس حافظۀ Static محلی و عمومی، کلاس حافظۀ خارجی (External)، کلاس حافظۀ Mutable، کلمۀ کلیدی volatile

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 4 دقیقه است