اخبار جدید یوبرد در اینستاگرام

برنامه نویسی بهینه، با ایجاد تعادل بین چند پارامتر حاصل می شود. اگر هنوز به این چالش ها برخورد نکرده ایم، به این معنی است که هنوز پروژۀ حرفه ای انجام نداده ایم. برای رسیدن به حالت بهینه در کدنویسی، باید 4 پارامتر زیر را در نظر گرفت و متناسب با پروژه، ارتقا و بهبود آنها را به تعادل رساند.

  1. خوانایی (مواردی شامل قابل حمل بودن، سهولت در عیب یابی، سهولت در توسعه و … را شامل می شود.)
  2. حافظۀ RAM (در بسیاری از پروژه ها حافظۀ FLASH محدود است. باید بجای استفاده از موارد ثابت، دیتاها را از طریق محاسبات در RAM بوجود آورد. برعکس این مورد هم در محدود پروژه هایی وجود دارد که حافظۀ RAM محدودیت پروژه بوده و باید دیتاها بصورت ثابت در حافظۀ FLASH تعریف شوند.
  3. حافظۀ Flash
  4. سرعت (نکات بسیاری از جمله 3 مورد فوق در افزایش سرعت پروژه تاثیر گذار است.)

هریک از این 4 عامل چالش هایی دارد و در تقابل هریک از آنها با هم نیز چالش هایی بوجود خواهد آمد. در محصولات پیچیده و شرکت های پیشرو این مسائل همیشه وجود دارد. امروزه از مهمترین انتظارات شرکت‌های پیشرو از یک برنامه نویس، تسلط هر چه بیشتر بر موضوعات فوق است. امروزه افراد بسیار کمی می توانند این تعادل را بخوبی بوجود بیاورند. با داشتن این مهارت می توانید به توسعه دهندگان ارشد شرکت ها باشید. در شرکت ها توسعۀ محصولات اصلی شرکتها به افرادی که این مهارت را داشته باشند سپرده می شود.

در تمریناتی که در کلاس های خصوصی یوبرد انجام می شود، این موارد مورد توجه قرار گرفته و نحوۀ اجرای تمرین ها مطابق بر این اصول است. دیدن کدنویسی اصولی، دیدگاه شما را درمورد برنامه نویسی تغییر می دهد و همچنین به سطح بالاتر و حرفه ای تری از برنامه نویسی دست خواهید یافت

رضا اسدی

رضا اسدی

مدیر یوبرد، خالق و توسعه دهندۀ پلتفرم یوبرد، مجری پروژه های الکترونیکی، فعال در صنعت آسانسور، سابقه فعالیت در صنعت خودرو و همکاری در صنعت پزشکی و صنایع دیگر، آموزگار آموزش های یوبرد

جدیدترین های برنامه نویسی در وبلاگ و میکروآموزش

پیچیدگی نرم افزار

پیچیدگی نرم افزار

پیچیدگی نرم افزار (software complexity) در یک محصول از پیچیدگی عملکرد کدهای آن (رابط های سیستمی متعدد و الزامات پیچیده) سرچشمه می گیرد.

لزوم کد تست برای سخت افزار

لزوم کد تست برای سخت افزار

لزوم کد تست برای سخت افزار، به تسهیل فرایند توسعه برمیگردد.

خواندن متغیر قبل از مقداردهی به آن در استاندارد MISRA C++

خواندن متغیر قبل از مقداردهی به آن در استاندارد MISRA C++

خواندن متغیر قبل از مقداردهی به آن در استاندارد MISRA C++، ممنوع شده است.

آرایه با کلاس حافظۀ خارجی

آرایه با کلاس حافظۀ خارجی

آرایه با کلاس حافظۀ خارجی (در زمانی که آرایه با extern اعلان شود.)، در استاندارد MISRA C الزاماتی دارد.

پیش ثبت نام تا به حد نصاب رسیدن کلاس خصوصی 3 نفرۀ آموزش STM32

0 دیدگاه

یک دیدگاه بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دانلود

لطفا برای دریافت لینک دانلود اطلاعات خواسته شده را وارد نمایید
ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 4 دقیقه است