بررسی بازار قبل از طراحی محصول امری ضروری است. مشکل مشترک بسیاری از افراد و مجموعه های نوپا که در حال طراحی محصول جدید هستند، عدم شناخت کافی درمورد بازار و رقبا و بطور کلی زمینۀ خودشان است. بسیاری از افراد و مجموعه ها شروع به طراحی سخت افزار و نرم افزار کرده اند، در حالی که هنوز سخت افزار و نرم افزار محصولات مشابه در حوزه خودشان را بررسی نکرده اند. همچنین بسیاری از افراد که درمورد پروژه با یوبرد تماس می گیرند، تصور می کنند که محصولشان برای اولین بار در کشور ساخته شده است. (خدمات پروژۀ یوبرد) در حالی که ما به آنها می گوییم که شرکتهایی هستند که محصولات مشابه را ساخته اند و شما خبر ندارید. عدم شناخت کافی درمورد بازار، یکی از دلایل اصلی شکست کسب و کارهای نوپا است. این موضوع باعث می شود که زمان به بلوغ رسیدن و رسیدن به سهم از بازار خوب، زیاد شود. حتی امکان منجربه شکست کسب و کار شود.
اما از طرفی برخی از شرکتها که با شناخت خوب وارد زمینه ای می شوند، محصولی را طراحی می کنند که حتی شرکتهایی که سالها در آن زمینه فعالیت داشته و شرکتهای بزرگی هستند، آن را تحصین می کنند. حتی از روی آن الگو برداری می کنند. افراد و شرکتهای نوپا یک سری موانع و چالش ها دارند اما یک سری فرصت ها هم دارند. شرکتهای نوپا می توانند اقدامات نوآورانه ای کنند و محصولات نوینی بسازند که شرکتهایی که سالها فعالیت دارند نمی تونند به سرعت این کار را انجام دهند. چرا که شرکتهای نوپا هنوز انقدر بزرگ نشده اند که برای انجام اقدامات نوآورانه نیاز باشد که بسیاری از محصولات گذشته و بخش های دیگر شرکت نیز تغییر کند. پس اگر می خواهیم به هدف برسیم یا حداقل سریعتر به هدف برسیم، حتما قبل از شروع، بازار را از ابعاد مختلف خوب بررسی کنید.
0 دیدگاه